לפני חצי שנה הגעתי ליעד שהצבתי לעצמי: המספר על המשקל הראה לי בדיוק את מה שרציתי לראות. נפטרתי מ- 27 ק"ג מיותרים בשביל להפוך מ"דודה" לא כל כך בריאה לאישה בריאה ומאושרת. עשיתי זאת בתוך פחות משנה!

בתקופה נהדרת זו בחיים שלי, התרגלתי לשיטה מדויקת המשלבת תזונה ואימוני ספורט. זה חשוב ביותר היות שכיום אני בשלב מאתגר בחיי; שלב בו אני חייבת לתחזק את התוצאה שהגעתי אליה ולהמשיך לשמור על המשקל. איני שוקטת על השמרים! אני צופה לעתיד באופטימיות משום שתזונה מאוזנת ואימוני ספורט נהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלי ובעצם נהפכו להרגל. זה לא אומר שאני צריכה לאכול כל החיים עלים ירוקים וחזה עוף מכובס. לא, זה לא בשבילי…

אני רוצה להודות ולהתוודות: אני אוהבת לאכול ולאכול אוכל טעים! אני בטוחה שאוכל טעים זוהי אחת מההנאות החשובות ביותר בחיים שלנו. אני בטוחה שכאשר מתכננים תזונה יומית ולא זורקים לפה כל מה שאנחנו רואים, אפשר לאכול נכון וגם טעים ולשמור על הגזרה. עבור אנשים שאוהבים לאכול, אני רוצה להדגיש שאם אתם רוצים לאכול באופן רגיל, אתם חייבים לעסוק בפעילות גופנית כל שהיא. קלוריות שאנחנו מכניסים לגוף צריך לשרוף ומטבוליזם (חילוף החומרים) חייבים להגביר, וזו תוצאה של פעילות פיזית. זה לא אומר שאני מענה את עצמי באימוני ספורט מפרכים 24 שעות ביממה. ממש לא. אבל אימונים מתוכננים במינון מתאים ממלאים אותי באנרגיות ועוזרים לי לשמור על הגזרה.

כדי שאף פעם לא אחזור לסיוט שנקרא "מלחמה עם עודף המשקל" סיגלתי לעצמי כללים ברורים שילוו אותי לתמיד.

הנה הכללים:

1. להתאמן שלוש פעמים בשבוע. למזלי אני מאוד נהנית מאימונים, בשביל לקבל את השהייה בחדר הכושר לא כעונש או ככפייה אלא כתענוג צריך לבחור סוג של אימונים שאתם הכי אוהבים. עברתי באופן יסודי על לוח האימונים השבועי שמוצע בחדר הכושר, בדקתי חלק מהחוגים שמצאו חן בעיניי ולבסוף בחרתי באימונים פונקציונאליים שמתבצעים בהדרכה של המאמנת המקצועית שלי, מירב כנפו. מי היה חושב שאני בגיל 54 אהיה מסוגלת להרים מוט דחיפה כבד, להרים משקולות ודיסקים ולעשות משימות לא פשוטות עם TRX וליהנות מהתהליך. פשוט פנטסטי!

אני בהחלט לא יכולה לוותר על התענוג להמשיך להתאמן עם המורה הראשונה והאהובה שלי בספורט, אורלי הופמן בר. אחרי כל ההישגים והתוצאות שהגעתי אליהם בליווי שלה, כיום אני חוששת לאכזב אותה ולחזור אל המשקל הקודם ולחוסר הכושר בו הייתי. עצתי לכם: תבחרו לכם מנטור שילווה אתכם, כזה שתוכלו לסמוך עליו לאורך כל הדרך, שתרצו להשיג הישגים לא רק עבורכם אלא גם עבורו.

2. לצאת להליכות בכל פעם שיש אפשרות, כמה שיותר יותר טוב. הליכה מגבירה את חילוף החומרים בגוף וזה תנאי הכי חשוב בשמירה על משקל תקין.

3. מים, לשתות ליטר וחצי – שניים של מים כל יום. חובה. מרגע שהבנתי את החשיבות של שתיית מים, קצב הירידה שלי במשקל הואץ. את היום שלי אני מתחילה בשתיית שלוש כוסות מים מינראליים פושרים, חצי ליטר מים נוספים אני שותה בדרך לעבודה. ההרגל זה דבר חשוב. במשך היום לשתות עוד בקבוק קטן אחד או שניים של מים זו לא בעיה. קפה, תה או מיצים וכל מיני משקאות מתוקים הם לא במקום מים וחד משמעי לא נחשבים בכמות המים שאתם צריכים לקבל במשך יום. כמה מילים על מיצים, מיץ גם אם הוא סחוט טרי אני לא שותה בכלל, אני חושבת שזה מוצר חסר תועלת לחלוטין שממלא אותנו בכמות מיותרת של קלוריות וסוכרים ובנוסף אנחנו מפספסים את התועלת שאנו יכולים לקבל מהסיבים התזונתיים שקיימים בפרי אך אינם קיימים במיץ. לכן אני פשוט אוכלת שניים- שלושה פירות ביום. כמות מידתית, לא מוגזמת.

4. תשמרו על מערכת עיכול תקינה. אם יש בעיה חייבים לטפל בה זה התנאי הכי חשוב עבור שמירה על הבריאות.

5. עכשיו נדבר על הדרך לאכול נכון. לא אגיד לכם שום דבר חדש תוכלו פשוט לקרוא מטה את המסקנות שלי:

* ספונטאניות הינה דבר חיובי אבל לא בכל מה שקשור לתזונה. תכננו מראש מה שאתם מתכוונים לאכול במשך היום.

* תשתדלו לאכול יותר אוכל שבושל בבית ופחות להשתמש במזון מוכן. בשביל הבריאות טוב תמיד לדעת מה בדיוק נמצא בצלחת שלך.

בהמשך אני אשתף אתכם בנושא שאין לו סוף הנקרא "תזונה נכונה" מתוך הניסיון האישי שלי.

לסיכום, אני רוצה לומר ששנה זו נותרה בזיכרוני כשנה מלאה באושר ושמחה ובה אני מודה לכל האנשים הטובים שתמכו בי לאורך הדרך, הם עטפו אותי בהמון אהבה והרעיפו עלי אין סוף מחמאות.

אני מודה לכם יקרים שלי מעומק הלב.

פברואר 2016

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *