טריות של מצרכי מזון: אין שלבים שונים בנושא מזון טרי! מצרכי מזון יכולים להיות רק טריים או לא. בשום פנים ואופן לא להשתמש במצרכים שאינם טריים. מזון לא טרי לא ניתן לתיקון. כלל זה צריך תמיד לזכור. איכות של מזון: מצרכים יקרים באיכות גבוה התוצאה בסופו של דבר תהייה זולה יותר, מה שקורה שמצרכים באיכות גבוה אין צורך הרבה לשנות.

נגיד שיש לנו נתח בשר או דג נהדרים עם הוצאה כספית מינימלית וזמן קצר אנחנו יכולים להכין ארוחה ברמה מאוד גבוה ויחד עם זאת לשמור על טבעיות של המצרכים. מצד שני עם מצרכים טריים אבל באיכות נמוכה יותר אנחנו צריכים להשתמש במרכיבים נוספים להכנה של מנה טעימה למשל רטבים, תבלינים ותוספות.

לדוגמא:

יש לי דג נהדר טרי שקניתי עכשיו וירקות מובחרים. כל מה שאני צריכה לעשות בשביל ארוחה טובה ובריאה: לאפות את הדג בתנור או גריל ולהכין לצידו סלט ירקות טריים.

מצרכים נוספים: שמן זית, מלח, פלפל ולימון. זמן הכנה 20-30 דקות. כעת נתבונן למשל יש לי דג קפוא שאיכותו תברר רק לאחר ההפשרה, וירקות שאיכותם בספק. במידה והדג לא יאכזב והנתחים יהיו בגודל אחיד אני אוכל להכין לדוגמא דג ברוטב עגבניות. במידה והנתחים יהיו פחות יפים באותו רוטב יתבשלו קציצות דג. וירקות כמובן נצטרך לנקות ולברר עד שנשיג איכות טובה ולאחר מכן לאדות עם כמות גדולה של תבלינים. תכלס ארוחה תהייה גם איכותית אבל עבור הכנה אנחנו נצטרך כמות גדולה של מצרכים נוספים וגם פי 3 זמן.

אני יכולה לתת דוגמאות כאלו בסוגי מזון שונים לדוגמא: בשר, עוף, מוצרי חלב ופירות. לסיכום- מצרכי מזון באיכות נמוכה דורשים תמיד השקעה גדולה יותר של כוח, זמן וכסף – לא חסכתם כלום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *