בתהליך של הרזיה פיתחתי עקרונות לתזונה שעזרו לי בקלות ובלי שנפגעתי באופן רגשי להוריד 27 ק"ג מיותרים. כאן חשוב לציין שלהיות רעבה אני לא רוצה ,מגבלות איני אוהבת, את המילה "דיאטה" אני לא מקבלת חד משמעי. כמובן שזה מגיע מניסיון שלילי של הגבלות בלי סוף ובזכות זה בעצם אנחנו מרזים, ברגע שחוזרים לחיים רגילים אנחנו מהר מאוד מחזירים כל מה שהורדנו וגם מעלים מעבר לכך במשקל. וזאת אחרי "כל הסבל"!!! לא, לי זה לא מתאים. אני רוצה להתעורר בבוקר עם מצב רוח טוב ,עם שמחת חיים ולהיות מלאה באנרגיות.

בשביל לרזות ולהיות מאושרת פיתחתי כללים מסוימים שאני משתמשת בהם באופן קבוע.

קודם כל אני ממליצה לכם על רשימה של מוצרים ושיטות בישול שאם אתם רוצים לרדת במשקל צריך לוותר עליהם לחלוטין:

  1. עוגות, עוגיות, סוגים שונים של לחמניות ולחם לבן.

והתחליפים שלי, אני נהנית לאכול לחם איכותי מחיטה מלאה או לחם שיפון. בנוסף בתפריט שלי יש פירות יבשים, ריבה עם ריכוז גבוה של פרי, סילאן ודבש, חלבה ללא סוכר ושוקולד מריר… ומאוד מאוד טעימה פשטידה מתוקה קלה לא פחות טעימה מכל מיני עוגות גבינה. אני מכינה אותה כל שבוע מתכון ראו באתר.

  1. כל הסוגים של אוכל מטוגן.

זו בכלל לא בעיה, התנור מחליף בהצלחה רבה את המחבת עם השמן.

  1. כל הסוגים של אוכל מוכן: נקניקים, נקניקיות, סלטים, רטבים, כל מיני סוגי ממולאים, קציצות ושניצלים.

את הרשימה הזו אפשר להמשיך בלי סוף. בלי שום קשר למלחמה עם המשקל אני ממליצה לוותר על כל מיני תבלינים, אבקות ותיבוליות מוכנות למיניהן, זה פשוט ריכוז של מרכיבים כימיים… איך אפשר לגרום כזה נזק לגוף שלנו?

  1. יוגורטים וכל מיני גבינות עם תוספות שונות.

יש לקנות יוגורטים וגבינות לבנות עד 5% שומן. אם מתחשק לנו תמיד אפשר להוסיף למנה שלנו פירות טריים או יבשים, דבש או כל דבר שמתחשק לנו.

  1. חלקים של בשר עשירים בשומן וגבינות עם ריכוז גבוה של שומנים.

עדיף להשתמש בעוף והודו אבל גם בבשר בקר יש חלק טעים, בריא ולא שומני שנקרא פילה.

גבינה צהובה 9% נמסה בקלות בטוסט.

בשביל סלטים, כריכים ופשטידות מתאימים מאוד סוגים שונים של גבינות לבנות עד 5%. אבל אם לצלחת עם הפסטה שלכם במקרה יכנסו 10 גרם פרמזן בשביל הטעם ,אני מבטיחה לכם ,ששום דבר רע לא יקרה, העיקר לשמור על הגבולות.

  1. אלכוהול, אם להיות יותר מדויקת כל מה שנקרא שתיה חריפה.

כוס אחת או שתיים של יין יבש לבן או אדום פעם בשבוע מומלץ בחום.

בעצם פה סיימנו את הרשימה.

המוצרים ברשימה זו שעדיף לוותר עליהם הם מזיקים גם בשביל אלו שרוצים לרזות וגם עבור אלו שרוצים לשמור על הגזרה. אני רוצה לומר שבתהליך ההרזיה חשתי עם הרשימה הזו מאוד בנוח, תמיד הייתי שבעה ומרוצה מהחיים.

עכשיו בואו נעשה סדר, פעם נוספת אני רוצה לציין שאת התפריט היומי שלנו חייבים לתכנן ואז רמת הסיכון לאכילת מאכלים לא רצויים פוחתת באופן משמעותי. אני רוצה לשתף במה שאני אוכלת במשך היום, כדי לרזות צריך לאכול. בתפריט שלי 5 ארוחות ביום והן: ארוחת בוקר, צהריים וערב ובנוסף שתי ארוחות ביניים.

ארוחת בוקר

אל תוותרו על ארוחת הבוקר, כל בוקר אני שותה כוס קפה עם חלב 1%. אני רוצה לציין שבמשך היום ייתכן ואשתה עוד 1-2 כוסות קפה נוספות אבל ללא חלב וללא סוכר, תתרגלו. 3 אופציות לארוחת בוקר:

אופציה 1

דייסת קוואקר עם חמוציות ותפוח, זה טעים מאוד!! מתכון באתר, בנוסף שתי כפות של גבינה לבנה או קוטג' עד 5%.

אופציה 2

שתי פרוסות לחם קל מחיטה מלאה, שתי כפיות של דבש או סילאן או ריבה עם מעט סוכר פלוס שתי כפות של גבינה לבנה.

אופציה 3

צנצנת של יוגורט לבן 1.5%, פרי טרי בעונה ו 3 כפות של מוזלי תוצרת בית, מתכון באתר. קל מאוד להכנה.

עכשיו אני מתכוננת ליום עבודה ולצורך כך אני מכינה צידנית קטנה ובה האוכל שלי.

ארוחת ביניים:

ארוחת הביניים שלי היא תמיד פרי העונה, חוץ מבננות וענבים בגלל תכולת סוכר גבוה וכן תפוח טרי בגלל העובדה שאכילה שלו פותחת לי את התיאבון ולכן אם אין לי אופציה אחרת של פרי אני מוציאה את הליבה של התפוח פורסת לפרוסות ומכניסה למיקרו ל 30-40 שניות באופן זה הפרי גורם לי שובע. יש ים של אופציות לארוחות ביניים עד 100 קלוריות, בהמשך עוד אתן פירוט. עתה אמשיך לפרט לגבי שתי ארוחות עיקריות נוספות.

ארוחת צהריים\ארוחת ערב

מה אוכלים ומתי זו בחירה שלכם. רצוי מאוד לאכול ירקות טריים פעמיים ביום, אני מוותרת כאן על המילה סלט בגלל שסלט מכיל גם רוטב עשיר בקלוריות. אני מעדיפה ירקות חתוכים בלי מלח עם תוספת של מיץ לימון וזה הסלט שלי. אני אוכלת את הסלט הטרי והנהדר הזה בשילוב עם דגים, עוף, בשר, שימורי טונה, גרגרים מבושלים של חומוס או חתיכות של בטטה אפויה.

הסלט הטעים שלי משתלב נהדר עם כריכים מלחם מחיטה מלאה או לחם שיפון, עם גבינות, אבוקדו, חומוס או כל מיני סוגי ממרחים טעימים בדומה לממרח פסטו, מתכונים באתר.

מקום חשוב ביותר בתפריט שלי תופסים סוגים שונים של תבשילי דגנים שאני מבשלת עם כמות גדולה של מגוון ירקות שונים, זה מעט קלוריות, זה משביע ומאוד טעים.

מגוון סוגי הדגנים שאני מבשלת הם: אורז אדום ומלא, כוסמין איטלקיגריסים וכוסמת. מותר לנו לאכול גם פסטה, כל העניין הוא באיכות של המוצר והרכב הרוטב. אני ממליצה לקנות את הסוגים האיכותיים של הפסטה תוצרת איטליה רק מקמח דורום, כאן אסור לחסוך. יש כל מיני מתכונים של רטבים מאוד טעימים ולא משמינים אותם תוכלו למצוא באתר שלי.

בעצם זה הכול.

בשילוב של תזונה ופעילות גופנית אני במשך שמונה תשעה חודשים נפטרתי מ 27 ק"ג והמשקל ירד באופן הדרגתי. אני לא הרגשתי שאני אדם שחי בעונש עם מגבלות.

כשהייתי מבקרת במסעדות ובאירועים שונים (ולמזלי היו לא מעט) תמיד נהנתני מכוס או שתיים של יין, הייתי מוצאת בתפריט אוכל שמספק אותי והייתי עם מצב רוח טוב. אף פעם לא התאכזבתי מהעובדה שעל הקינוח אני מוותרת מראש.

עכשיו שנכנסתי לתקופה של שמירת משקל התפריט שלי לא השתנה, אני נמצאת בדיוק באותה מסגרת. ההבדל הוא שלפעמים אבל לא יותר מפעם בשבוע אני יכולה להרשות לעצמי משהו "מהרשימה האסורה"… רק אם מתחשק לי.

אם יש לכם עוד שאלות אשמח לענות לכם.

אני מאחלת לכם שתרדו במשקל שיהיה לכם קל וטעים, תהיו בריאים ותיהנו מהחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *