אני רוצה לשתף אתכם איך הגעתי למשקל עודף, חריג, שהעיב על האושר בחיי. יש לי נטייה להשמנה. זאת הסיבה שכל חיי אני נלחמת בעודף משקל.

עד גיל מסוים, בכל פעם שרציתי לרדת במשקל, כמו רבים לפניי, עשיתי את זה ללא כל קושי. כאשר עודף משקל הטריד אותי, פניתי לעזרה מקצועית של דיאטנית ועם מעט רצון הצלחתי, הקילוגרמים נשרו כמעט ללא מאמץ.

כל החיים כמעט שיחקתי את המשחק הזה של עלייה וירידה. זה החזיק מעמד אחת לחמש שנים, בקירוב, הייתי עולה במשקל בהדרגה, לאט אבל בטוח, וחוזר חלילה. כל זה עבד עד גיל מסוים…

בעצב אני רוצה לשתף אתכם בעובדה אשר ודאי גם אתם מודעים לה: הזמן שעובר לעולם לא חוזר אנחנו מתבגרים ויחד עם זה הגוף עובר שינויים המונעים מאתנו אפשרות להשיבו למצב שבו הייה כשהיינו צעירים יותר.הגוף מכריח אותנו להבין שאנחנו לא יכולים עוד להמשיך לשחק בו, להמשיך לשחק את המשחק הזה של יו-יו העליות והירידות. לכל דבר יש מחיר ואת המחיר אנחנו משלמים.

כיום אני בת 53. בחמש שנים האחרונות עשיתי ניסיונות חוזרים ונשנים להוריד את המשקל העודף, ניסיונות שדינם היה כישלון צורב. המשקל לא עומד במקום תתפלאו או שלא הוא עולה בהתמדה לאט לאט אבל בטוח.

גובהי הוא מטר שישים ומשקלי הרקיע לכ- 94. קשה לי מאוד להעביר לכם את התחושה של חוסר תקווה וכישלון בבואי למדוד חולצה או בגד אחר שמאוד אהבתי והבגד כבר לא עולה עליי ואין לי מה ללבוש וכל מה שיש לקנות כדי לכסות או להחביא גוף כבד כמו שהיה לי אלה שקים ענקיים ללא צורה אשר בלשון המעטה אגיד שהם אינם לטעמי.

בכל הזדמנות שנקרתה בדרכי מראה ברחתי כל עוד נפשי בי: הדמות שנשקפה לי ממנה היתה בעלת פרצוף ענק וסנטר כפול…
כשאני רואה את עצמי בתמונות, בכל התמונות, אני חשה תסכול וייאוש שאין לו קץ. בשלב כל שהוא לא יכולתי עוד לשאת את עצמי- במציאות ובתמונות. מצבי הפך בלתי נסבל.

ודבר נוסף, לא פחות חשוב ואם להיות כנה – חשוב יותר, הוא הבריאות שלי; אישה בת 50 שסוחבת על עצמה משקל עודף של 30 ק"ג. בדיקות הבריאות הראו לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה – "אשכול" מחלות שקיבלתי במתנה בגלל עודף משקל. אני חייבת לציין שבכל הזמן שנלחמתי במשקל והצלחתי, נחשבתי לאדם בריא ללא בעיות מיוחדות. בנוסף, הרופאה המטפלת בי התריעה בפניי שאם לא אחזור למשקל תקין אז כל התסמונות והמחלות המופיעות עם עודף המשקל וחלקן נגרמות בגללו, יתרבו ויתווספו אל ה"אשכול" הקיים, מתנות נוספות שלא היו לפנים והנה הן כאן, באות כעסקת חבילה עם הגיל. בכל פעם מתנה נוספת שאינני מוכנה אליה…

נותרתי מתוסכלת מאוד, ללא מושג, ללא כיוון ובעיקר ללא תשובה- איך אני פותרת את הבעיה הזו? איך אני ממשיכה מכאן? מה אני, לעזאזל, עושה? אני חייבת להודות שזה היה הזמן שהמשקל הביס אותי. זהו. עליי לחיות מעתה ועד עולם עם עודף משקל. נתקפתי ייאוש גדול, כבד ועמוק.

לאורך הדרך פגשתי נשים שהצליחו להוריד במשקל ולא השכלתי להבין מה הוא הסוד להצלחה. אבל לא ידעתי את הנס אשר עומד להתחולל ולשנות את חיי. לא ידעתי שהוא יחולל שינוי מהפכני בחיי בעוד חודשים אחדים.

כך קרה. ועתה חיי עומדים להשתנות. החיים,אכן, מלאים בהפתעות…

(ינואר 2015)

2 תגובות על “איך לעזאזל הגעתי למשקל הזה??”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *